Direktlänk till inlägg 12 november 2007

om 14 år

Av edis dedis - 12 november 2007 23:25

är jag 30, vilket innebär att jag bosatt mig någonstans,förmodligen i sverige, har ett jobb jag gillar samt en massa härliga djur som jag alltid drömt om. (ja ida, jag ska ha ett djurfritt hus där du kan komma och bo, om nu inte din medicin gör underverk förståss). det ska vara ute på landet där det är tillgång till natur, även så jag kan ha en massa stora härliga hagar med islandshästar. iallafall, inte det jag tänkt skriva om, utan det är om vad det är för hundar jag kommer ha. pitbull, amstaff, border collie, boxer eller bullmastiff. kanske alla fem, men det blir nog lite tufft.. iallafall har alla dessa hundraser gjort intryck på mig, och alla förutom border collie påminner ju om varann väldigt mycket. en border collie är nog en omöjlighet att ha också, för har inga planer på att ha får som den kan valla, ÄN... men ni måste medge att hundarna i babe är så otroligt fina att man känner att man bara måste ha dom? iallfall, vidare. pitbull och amstaff är två vääldigt lika raser, men där pitbull anses vara den aggresivare. orättvist enligt mig, det är vi människor som skapat denna hund för att slåss tills den dödat, men det innebär inte att alla hundar är så. det är även så att så fort en pitbull gjort något så skrivs det om det, bara för rasen "är så opålitlig". tänkte därför trotsa det och införskaffa mig en sådan, för att bevisa motsatsen..  sen om gabbi inte tänker besöka mig för det, de är hennes val! =) rasen har lidigt tillräckligt på människans bekostnad.

bullmastiff och boxer är också väldigt fina hundar, stora och korthåriga, precis som det ska vara. vänliga hundar som inte är så krävande!


border collie

amstaff

 pitbull

  bullmastiff

 boxer

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av edis dedis - 1 februari 2009 16:37

Nu har jag tagit steget!! Ni hittar mig nu på www.nandoe.blogg.se.   Anledningarna är många, jag gillar blogg.se mer, det är coolare, man kan ha hur många bilder man vill, man kan ha egen header, alla mina kompisar har det... Jag kan rabbla hur länge...

Av edis dedis - 1 februari 2009 12:47

Okej, Emmas kväll ägde så sjukt igår, nu sitter hon och pratar om hur kul hon hade.. Fan att jag åkte hem! Men nästa gång Emma, då jääävlar kör vi!!...

Av edis dedis - 1 februari 2009 12:02

Okej, i natt drömde jag att jag och Olivia spelade i OS med timrå? Vi spelade i förstakedjan och vi gjorde första målet, sen ville inte jag spela nå mer för jag var så ostadig och tyckte inte riktigt att jag förtjänade att spela. Sen fick vi medalj o...

Av edis dedis - 1 februari 2009 01:52

Sådär, nu är jag hemma. Har vart en jäävulskt kall kväll, så nu sitter jag och äter kladdkaka med grädde och varm choklad. Det rockar!   Som jag anade att det skulle bli åkte jag in till stan vid sju. Gick hem till Emmas systers lägenhet där Emma och...

Av edis dedis - 31 januari 2009 15:32

Igår följde jag med Tova, Maja, Stina, Julia och Emma hem till Mimmi. Vi åt god middag och efterrätt, sen kom det lite folk. Riktigt mysigt hade vi det! Spelade spel och dansade, vi somnade vid 5 och klev upp vid halv 10. Jag har inte sovit nåt mer h...

Ovido - Quiz & Flashcards