Alla inlägg under juni 2008

bea

Av edis dedis - 30 juni 2008 18:03

Det kallas himlen och jag har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor över himlen
så önskar jag att du var här
Du var så poetisk och nu går du i en annan värld
Och jag kan bara säga

Kom tillbaks, den här världen är så underbar
Kom tillbaks, hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå

Av edis dedis - 24 juni 2008 16:52

Imorrn bär det av till Borlänge. Vi ska ha så sjukt kul, skriver då jag kommer hem!


Av edis dedis - 21 juni 2008 20:38

 Jonas, Martin och Carro. Middag

 Militärcykel med flaggstång. Glada

Jonas, Martin och Martin på vägen dit

Ett stopp. Carro, Samba, Jonas, Martin, Martin och Rossi

Och framme. Jonas, jag och Martin ute på en brygga i hamnen

Carro, nån, "Harry" och jag. Hemma i stugan hos den där killen

Ni är bra ni två :)

Av edis dedis - 21 juni 2008 20:01

I torsdags åkte jag och Carro till Martins underbart fina stuga i Gnarp. Vi kollade film, gick på stranden, grillade korv, ja allt sånt där. Chefen var ett pain in the ass på natten då vi skulle sova, jag pratade i sömnen, Carro sov inte en blund för de 100 tals myggorna i lillstugan. Förstår inte varför dom bara angrep henne? Dagen efter vart det blodfläckar på väggarna från varenda en. Haha.


På fredagen klev vi upp vid 10 eller nåt sånt, gick in och åt frukost. Måste bara påpeka att chefen har en helt otrolig mamma. Aldrig någonsin träffat en sån mysig och snäll person förut. Vid två eller nåt kom Martin2 (sten) och Jonas, vi gick bort till midsommarstången och dansade lite med pensionärerna och barnen. Efter det gick vi tillbaka till stugan, lagade jättegod mat och hade det trevligt.


Vid sju eller nåt bestämde vi oss för att cykla till Mellanfjärden. Yes.... Så jag, Jonas, Chef, Sten, Carro och Rossi gav oss ut för att hitta cyklar. Tillslut var det nån Håkan som lånade ut sina så vi fick ihop till 6 st (förstår inte hur han kunde), så gav vi oss av. Det skulle ju inte vara så långt. Allt som allt tog det nog en och en halv timme eller nåt, i högt tempo men många stopp. Det visade sig vara 1,4 mil. På tantcyklar utan växlar. Väl framme träffade vi Karin och hennes gäng, vi gled runt lite, träffade folk och tappade bort varandra. Höjdpunkten var då Chefen skulle hjälpa Carro att hitta hennes cykel, så satt han på den själv. Efter en timme beslöt vi oss för att åka hem igen. Klockan var väl 10 eller nåt sånt. Svinkallt och gruvandes åkte vi hemåt. Gick snabbare än vad vi trodde det skulle göra, men dom flesta hade nå jävulskt ont i röven. Men det var en fin stund!


När vi kom hem igen svängde jag av fel och orkade inte vända, så jag hamnade hemma hos chefens pappa. Tänkte att jag lika gärna kunde lämna tillbaka cykeln till Håkan på en gång, men hamnade vid fel hus och träffade ett gäng supertrevliga människor. Efter ett tag kom Carro också, vi satt ute och hade allsång till Lasse med gitarr. Efter ett tag gick jag, Glenn, Per och Carro ner till stranden, hittade en liten brasa som vi satt och surrade vid. Där vi bland annat pratade om att dom tyckte Sundsvall var wanna be Stockholm, präktiga osv.. Där ser man.


När vi kom upp till stugan igen var det dans och sång, toaletten var dränkt i vatten, nån fick för sig att leka med ett låtsassvärd på väggen som gjorde hål i allt möjligt, tavelramar gick sönder  osv. Sen ringde chefen (jonas tror vi) och sa att vi var tvungen att gå hem.


I stugan var chefen, smekarn och sten skitsura, vi gick in och pratade med Ulla för att göra henne lugn (eftersom chefen sagt att hon var förbannad på oss). Det var hon verkligen inte, utan det var ungen hennes hon var sur på.. haha. Hon sa åt oss att vi skulle lägga oss i ett annat rum så vi skulle slippa dom där, så bäddade hon ner oss och sa att vi inte skulle höra av oss till dom så dom skulle bli oroliga. Ni förstår inte hur underbar människan är. I vilket fall som helst gick vi tillbaka till lillstugan efter ett tag ändå, och det visade sig att dom hade spelat sur för att se hur vi reagerade. Kul. Somnade ganska snabbt och idag vaknade Carro med 14 myggbett på ena armen. Hahaha!


Imorse fick jag och Carrsan världens godaste frukost med mjölk och jordgubbar, efter det tog vi cyklarna och gick och lämnade tillbaka dom. Ägaren blev jätteförvånad att han fick tillbaka dom, stackarn. Tur dom inte blev stulna, alltid kul att göra nån överraskad. Sen drog vi till stranden, killarna från dagen innan frågade om vi ville följa med till glada Hudik men vi tackade nej. Sten blev getingstucken, tror vi iallfall, aldrig sett en sån enorm geting, om det ens var det. Det konstiga var att den bara satte sig och flög iväg, sen svällde han upp och blev alldeles röd och matt. Vi städade ur stugan, chefen åkte på nån fotbollsmatch och Carros mamma kom och hämtade oss. Vi kramade mamma Ulla hejdå och åkte hem. Har haft väldigt trevligt! Fin plats.


Nu håller jag på att bli sjuk, ska snart gå och lägga mig och försöka kliva upp i tid imorrn. Det behövs! =)

Av edis dedis - 16 juni 2008 21:25

Idag när Thor och jag klev upp visste vi inte riktigt vad vi skulle göra. Slutade med att vi gick en sväng på stan, svängde förbi chefen (som föriövrigt mamma är helt frälst i, "Martin vore väl nåt", "Jag tycker Martin är fin ja", Martin ser ju himla trevlig ut"). Efter det åkte vi hem till mig, hämtade biobiljetter och gick och såg "dumpad". Filmen var från sju år, kan jag inte tänka mig. Bara sex och snoppar genom hela filmen, men den var bra.


Nu är jag hos far min, ska be Jimmy hjälpa mig att ladda lite musik, hur mycket som helst som jag vill ha hem!

Av edis dedis - 15 juni 2008 13:58

clevergirl_91_morfarsmobil och jag


smekarn, chefen, sten och johani


en del av klassen. Ni är bra!

Av edis dedis - 14 juni 2008 22:21

Ibland saknar man så mycket att man helt glömmer bort vad man har. Just nu vill jag bara att Ida och Elin ska bo hemma. Känns det som. Sen saknar jag Kovland och allt det där, men det kommer jag alltid göra. Och Bea såklart.


I torsdags tror jag det var, träffade jag Jimmy, Henke och Isak på Mc Donalds. Jag blev så otroligt glad, dom är verkligen vänner som man vet alltid finns där. Jag har nog inte pratat med dom på över ett år, och sen när man väl träffar dom känns det som man aldrig har varit ifrån varandra. Haha. Moppetiden i Kovland var nog den bästa tiden.


Skolavslutningen var föriövrigt ganska lyckad, i början på kvällen åkte vi runt till alla i föreningen som tog studenten, det var fint och alla var glada och hade kul. Vi slutade hos Jomman, några åkte vidare och alla försvann på nåt vänster. Jag och Ida Otto träffade smekarn och sten uppe vid bion, jag skällde ut en biffig gubbe för jag trodde han försökte sno våran föreningsbuss (hahaha) och sedan gick vi fyra och Chefen ner till stan. Träffade en massa trevligt folk, men det blev ingen riktig höjdarkväll. Discotek med hamburgare och läsk var inte speciellt lockande. Träffade återigen Jimmy då jag satt ensam på en bänk, han kom fram och sa att jag var tvungen att följa med han om jag inte hade nånstans att ta vägen, så erbjöd han sig att gå med mig tills jag hittade igen mina kompisar. Underbara Jimmy. Det slutade iallfall med att jag gick med Martin och Jonas hem till Martin. Jonas gick hem ganska snabbt, Martin somnade och jag väntade på Carro. Som kom inramlandes en timme senare eller nåt. Dagen efter var en tröttsam dag eftersom jag och Carro sovit nå sjukt dåligt.


Dagen gick långsamt och klockan var 12 då vi trodde 18. Ungefär så var det. På kvällen kom Snoresson, vi gjorde oss i ordning och åkte ner på stan. Träffade sexy Bench och Nafen, hamnade på nån slags fest med Carros trevliga kompisar, 5 tjejer till och en kille. Stannade inte där speciellt länge, jag och Thor gick ner till stan för att träffa Jonas och Martin. Bench och Naf försvann med på fest till schtekar-Basse med Carro och co. Jag och snor somnade hos snor senare på kvällen.


Nu sitter jag hemma hos mamma. Smått förvirrad, förstår inte vart du vill komma. Jaja ska inte skriva om det, blir inte klokare för det. Känns iallfall SKÖNT! Hoppas allt kan gå vägen.


Och en sak till! Jag ska till London i höst! I tre veckor, u-n-d-e-r-b-a-r-t!

BEA

Av edis dedis - 3 juni 2008 23:13

Grattis på 17års dagen! Önskar att du var här.

Ovido - Quiz & Flashcards