Alla inlägg under december 2008

Av edis dedis - 30 december 2008 14:59

Jag tänkte ha mysigt på nyår, vi får se hur det blir.


Igår kväll sov jag hos Thor, vi åt glass och kollade JVM. Dock somnade Uffe, Ingela och Petter och Thor var inte speciellt intresserad, så det var väl mest jag som såg.


Imorse klev vi upp, kvart i sju? Jag var död iallfall. Jag fick skjuts hem och gick och la mig, och Thor åkte till far sin. Vid 10 åkte jag in till snore igen, hon färgade och plattade mitt hår, och nu saknar jag faktist det raka. Känns skönt att inte ha en massa knutar och strul, dessutom tappar jag sjukt med hår när det är krull. Så får se när det blir, men ska väl rakpermanenta nån dag framöver.


Vid 18 ska jag åka in till Thor, vi ska sola lite, sen ska hon vara med mig till klockan 21. Då ska hon iväg på nya äventyr, och jag ska nog vara med Gabbe.


Imorrn åker vi in till stan nån gång på morgonen, fixar det sista inför kvällen, ja, och sen är det bara att sätta igång. Dom få som är kvar i sundsvall kan ju ta sig in till stan och höra av sig nåt under kvällen!


gott nytt år

Av edis dedis - 29 december 2008 12:55

Hej bloggas


Ligger i sängen fortfarande, vaknade vid halv tolv men orkar inte kliva upp. Sen ska jag i alla fall åka in till stan, ska sola med Amanda. Jag tänkte faktist göra det nu före nyår, sen får det vara. Sen ska Amanda träna med körslaget, och då får jag se vad jag gör. Men Gabbe skulle i alla fall ringa mig, det ser jag fram emot.

Av edis dedis - 28 december 2008 23:18

Nu är jag ensam och övergiven igen. JVM matchen börjar om en timme, får se om jag orkar hålla mig vaken, men troligtvis. Sov gott iallfall!

Av edis dedis - 28 december 2008 20:40

Amanda ringde, men dom var hos Madde dom. Fifän vad tråk, men då får jag kanske se dom imorrn om jag har tur. Dessutom fick jag världens paniklängtan efter sommarlov.



Men hurrni tjejer, Amanda, Elin, Carro, Gabbi, Olivia, ah säg till om jag har glömt nån. Ska vi inte ta fram bilder från hela det här året, som vi kan ha och titta på på lilla julafton/nyår? Det skulle vara jättekul ju! Isåfall kan jag GARANTERA att en bild på reggaemarkus kommer dyka upp, vad tror ni?


Nä nu ska jag städa ihop lite, Mike och Alf ska komma och umgås med mig. Sånt gör mig glad, dom bjöd till och med in sig själva. Jag blev alltså inte ensam och sysslolös ikväll. Haade! (nu tänker jag bara på att det var det ända Ida sa till Iris så att hon inte skulle börja grina)


Av edis dedis - 28 december 2008 19:41

Men okej, gårdagen. Var och badade i timrå med Carro, Tova, Julia, Maja och Sofia, det var riktigt najs. Maja har rekordet på, hinderbanan? 15 sekunder iallfall! Efter det tog vi en promenad hem till Maja, åt lite tårta och grejer, bussen gick konstigt så vi trodde att vi skulle behöva lifta. Tillslut kom den, vi åkte till Birsta och strosade runt lite, jag var verkligen inte på sånt humör.


Efter det åkte alla hem till sig, jag åkte hem och åt paj, sen tog jag och Tova 21-bussen till timrå. Haha sjukt kul, Tova tänkte snika och sa att hon bara skulle till birsta, så när vi väl var i birsta stannade chaffisen bussen och ropade i mikrofonen. Slutade med att hon fick lägga på två kr iallfall. Viktigt.


I tallnäs tillkom Maja, sen var vi hemma hos Micke med Affe och Brussa till en början. Vi spelade alias, sjukt kul och vi ägde ut killarna. Brussa var iallfall totalt värdelös, förlåt. Sen kom Seany förbi en sväng, Maja, Sean, Alf och Bruss körde tecknet och jag, Tova och Micke gick ut och gick. Tog en sväng förbi hos Sebbe, men han var hos drago och myste så vi tänkte våldgästa hos Simon som vägrade öppna. Gick in till Mike igen, surrade, åt, spelade kort och sånt där. Klockan sent gick Sean, Affe och Maja hem, och vi slocknade.


Imorse kl 8 prick sprang jag och väckte Michel, för att bevisa att jag faktist kan sånt. Tog väl ungefär 45 minuter att få upp han, men i tid kom han iallfall. Sen gick jag och la mig igen, dom andra killarna gick på träning och jag och Tova myste på till framåt 1. Sen gick vi bort till hallen, fick skjuts med Mickes snälla mamma. Var hemma ett tag, sen åkte jag med Marcus på hockeyn, hyfsat seg match men jävulskt med folk.


Nu är jag hemma, är lite smygförbannad och har sjukt tråkigt. Bench borde ringa upp snart känns det som! he

Av edis dedis - 28 december 2008 18:44

Kan nån komma hit. Bench, Thor, men nä. Bio och arbete, varför? Och Nafen har man inte sett på år och dar, men hon iggar. Ni kan ringa mig då ni läser!


Depp_girl

Av edis dedis - 25 december 2008 13:47

Julen kom på snabbt i år. I tisdags firade vi lilla julafton hos pappa, åt god mat och öppnade paket.


Igår var vi hos Elin och Krister i Indal. Jättemysigt, tittade på kalle anka, åt god mat och fick massor av fina presenter. Jag fick dessutom magsjuka. Alldeles underbart, gick upp och spydde en gång i timmen, hela natten. Allt jag ätit har jag fått upp, men nu tror jag sjukan äntligen lagt sig så ska försöka äta nåt, är otrooligt hungrig.


Och god jul på er allihopa!

Av edis dedis - 24 december 2008 03:50

I see your true colors
shining through
I see your true colors
and that's why I love you

Ovido - Quiz & Flashcards