Alla inlägg under december 2008

Av edis dedis - 16 december 2008 16:35

Nu är allt bara struligt. Minst sagt. När den ena saken löser sig dyker nåt annat upp, men thats life antar jag.


Idag har vart en ganska lugn dag. Imorrn har vi matteprov, och eftersom jag inte kan nånting blir det en del pluggande ikväll. Ska försöka iallfall! Sen har jag geografiprov på torsdag, ett stort. Mys. 


På fredag blir det hur som helst julshowen på bergsåker! Det ser jag fram emot. Och Ida kommer hem, ska bli skönt.

Av edis dedis - 15 december 2008 19:52

Raderad användare från okänd ort (#1659 - obesvarat) Tis 17 maj 2005 20:54

A-lltid där vid sin axel M-ycket underbar A-lltid bäst N-örd, men fan min nörd! D-en underbaraste av alla A-norlunda söt älskar dej amanda edholm tack för att du finns gumman, utan dej vore jag nothing älskar dej högt (L) I never lite you go bejbie / din bea

Av edis dedis - 12 december 2008 12:46

Igår var det nog min största otursdag på länge. För det första halkade jag inne på Euro sko, höll på att riva ner ett helt bord med skor och låg tillslut på golvet. Och skrattade så jag dog.


Sen var det timrå match, och självklart fick jag pucken på mig. Seriöst, hur ofta händer det??  Sen drog jag en vurpa utanför också, eller Alf red fixade den vurpan åt mig.


 Nu sitter jag på rättskunskap, ska snart ha bad med min sexiga klass. Ser fram emot det. För i övrigt var det någon som hade bajsat brevid poolen i onsdags, det får mig att längta ännu mer.


Ikväll blir det bergsåkers lucia, eller den är klockan 18. Efter det får jag se vad det blir, var tänkt att "vi skulle på fest" (får inte säga "gå ut" för Ida), men nu har allt blivit konstigt så vi får helt enkelt se. Spännande!

Av edis dedis - 10 december 2008 21:58

Idag har vart min loofigaste dag på länge... Fan, jag glömde berätta att jag förlorade mot calle i snöbollskrig. Måste medge att han slår mig i dom flesta sakerna...

Nu sitter jag framför datorn och och tråkar.. Vi lär förmodligen höras senare bloggen.

Ps. jag fick också stryk i "fyra i rad" av calle........


Av edis dedis - 10 december 2008 21:48

JAHAPP. Mitt superintressanta liv. Idag åkte jag till skolan klockan 8 för jag behövde plugga på spanskaprovet jag hade. Det gick helt okej bra, hoppas jag.


På lunchen spelade vi lite achtung, jag ägde som fan, måste vara nåt medfött? Jag vann överlägset alla gånger. Efter skolan träffade jag Bench över en fika, vi surrade på lite och det var bra.


Åkte hem, och sitter här nu. Jag hade tänkt lägga mig 21, men får bli 22 då! Och det ska jag hålla! Imorrn ska jag vara på skolan halv åtta. Kul.


Jag har inget annat intressant att berätta? Calle skriv några rader nu, det är du skyldig mig.

IDA

Av edis dedis - 8 december 2008 17:32

Vad är det du inte begriper? :)


Idag har jag vart med calle, vi har kollat på smala sussie och en film vi inte hann se klart. Nu är han och tränar, och jag sitter och väntar på min buss, fast vet inte när den går. Det löser sig.


Sen ska jag hem och lägga mig, ska sova länge inatt för imorrn ska jag tydligen vara på skolan klockan halv åtta. Kul. På onsdag har jag spanskaprov, sen har jag inget annat den här veckan, skönt.

Av edis dedis - 7 december 2008 18:31

Okej. En ny strålande dag i Sundsvall! Är inte staden fööör underbar. Nä men helt ärligt, jag gillar vintern som den är nu. Fin, solig och utan slask.


Igår julbakade jag och snyggvarna. Pepparkakor, marsepangubbar, knäck, kola och choklad i fina formar. Fyfan säger jag. Brända pepparkakor, och eftersom vi inte hade formar och fick göra dom själv var dom inte speciellt snygg heller. Mamma såg dom.....


Kolan och knäcken blev grym, inte sådär hård som den brukar kunna bli. För i övrigt är mina vänner så förbannat fula, inte en seriös sekund. Vi lyssnade på en frän version av "tipp tapp tipp tapp" också.


Idag har jag och Thor haft en tjockisdag. Vi inledde morgonen med Maxmål med Ingela och Petter, sen drog vi till resia för dom skulle kolla lite resor. Efter det åkte vi till handelshuset (REKOMENDERAR) och hamnade tillslut hos Thorans mormor som också bor här i boz. Najs. Fick lite fika där, Thor tröck 3 mackor och lite bullar på det.


Nu har vi nyss ätit middag, lite juligt och Thor gillar inte getost. Tycker hon om nån ost föressten? Inte svarta sara heller.


Nu ska vi sova middag, vi är ganska slitna as. Sen blir det hård, tuff seriös träning i Bergsåkers gympasal med Kovland. Yeah. Be there. Fett ska brännas svett ska rinna!


Förresten, såg ikapp alla julkalendern-avsnitt idag. Den är ju grym ju! Skön humor.


NYPARN uppdatera!

Av edis dedis - 5 december 2008 20:35

Imorrn föressten! Då blir det hockey med Gabbi, Bench, Naf och kanske Olgan. Jättekul att mina vänner (förutom gabbi då) engagerar sig lite i Timrå. För dåligt på den fronten. Efter det ska vi hem och julmysa lite, göra kola, knäck och pepparkakor. Och dricka glöggas såklart!



Ovido - Quiz & Flashcards