Alla inlägg under oktober 2008

Av edis dedis - 31 oktober 2008 18:47

 Jag, Machan och Micha från i lördags, Tallnäs


Av edis dedis - 31 oktober 2008 18:39

Hallå


Idag har jag varit på halloweenparty. Hehe, på mitt dagis. Åkte till jobbet med stora svarta ringar målade runt ögonen, fyfan vad jag skämdes. Det har varit en skön dag, så mycket godis och annat tjaffs bara. Vid lunch träffade jag Anna och vi hittade ett jättebra lunchställe. Sen kom Victoria och joinade också. Jag åt omelett, god! Sen slutade jag vid fyra som vanligt, åkte hem. Nu sitter jag i mitt nya rum, det är litet och mysigt och luktar gott. Åh dom är så söta föräldrarna mina. Nu har mamman köpt hem flera påsar godis att ge till alla "trick or treat"ungar.


Varför har alla i england tvättmaskinen i köket? Och varför går folk runt i t-shirt och kortbyxor när det är 5 grader ute? Ska forska vidare och återkomma.. Nu ska jag ner och hjälpa till med maten. Efter det drar jag in till Twickenham och träffar alla på nån mysig pub. Imorrn blir det London!

Av edis dedis - 30 oktober 2008 21:19

Seriöst. Jag finner inga ord för människan, vad får han ut av sitt mål-stående? Han måste ju få nå jävulskt dåligt självförtroende? Och varför finns det folk som TROR att dom tycker han är bra? Vad är det med Johan som är så bra. Han släpper puckar mellan benen, alltid returer, ute och flänger där han absolut inte ska vara och virrar bort sig näst intill hela tiden. Gör Johan en bra räddning per match får han en 4 i tidningen dagen efter. Vad är problemet? Kan folk bara inse, och framförallt Johan själv, att han borde lägga av. Eller gå tillbaka till Leksand. 4 insläppta mål per match är inte bra, oavsett om man har stått i ladslaget nåt år tidigare.

Av edis dedis - 30 oktober 2008 20:34

Det blev lax, ris, morötter och blomkål till middag. Gott! Glass och björnbärssås till efterrätt, min mättnad och min mage är ungerfär lika stora.. Det här är inte bra på en fläck. Sen har vi en liten mus i vårat hus! Såg Amber kika lite konstigt under dörrspringan under trappen, så öppnade jag dörren och fann en uppgnagen hundmatspåse. Så nu är skrubben tömd och katterna väntar på sin middag. Stackarn.

Av edis dedis - 30 oktober 2008 19:19

Idag har jag mått bättre. Jobbet var helt okej, förutom att jag sa att jag skulle till London i helgen så otydligt att Collette trodde att jag sa legoland. Så nu tror alla på mitt jobb att det är dit jag ska i helgen, och uppmanar mig att ta med kamera. Pinsamt att säga att jag "ljög". Dessutom råkade jag säga att jag hade städat mig själv, varför är jag så ful. Åt dubbla luncher, först dagismat och sen hamburgare. Vid tre fick jag vitlöksbröd från dagiset också, jag har faktist ett helt reko jobb. Dom andra som jobbar på dagis är ute tre timmar på förmiddagen. HAHA vilket skämt, vi är ute 20 min.


Men annars då, jag var in och köpte tamponger och 1 kg russin på ett köpcenter efter jobbet. Sen fyllde jag på min telefon (jag har ett nytt kort så ni kan inte ringa), och köpte vykort. Tog bussen hem med Victoria, gick i kylan och ringde mamma. Hon blev jätteglad! Mitt nya rum har blivit klart idag också, så ska nog sova där inatt. Fast den här sängen är så skön.. Får se hur det blir. Min familj är i vilket fall som helst underbar, bra mat och allting.


Dags att sluta, skriver mer sen.



Av edis dedis - 30 oktober 2008 00:12

Ikväll har jag träffat nästan alla jag är här i London med, allt som allt var vi 13 st! Jättekul. Vi satt inne på en pub i Twickenham och kollade fotboll. Nu ska jag sova, mitt huvud är dött.

Av edis dedis - 29 oktober 2008 20:28

Nyss ätit. Blev tortillini och en enorm inbakad jordgubbsäppelpaj till efterrätt. Den smakade lite wienerbröd, då förstår ni kanske. Sen den där såsen dom gör till allt, ska ta reda på namnet.. 


Nu kanske jag ska åka till Twickenham och kolla på fotboll, om jag får tag i folket. Annars ska jag sova.

Av edis dedis - 29 oktober 2008 18:17

Jobbandet på dagiset har gett resultat. Jag har blivit sjuk. Ont i huvud, hals och öron och känner att det kommer bli värre. Menmen. Sen är det sjukt kallt här i London, så på lördag då vi åker in till storstan måste jag köpa halsduk och vantar. Och en väska.


Ja, hur har min dag varit annars. Har mest bara varit trött och ungarna var skrikigare än vanligt, men det gick bra. Jag var för i övrigt den enda människan på dagiset som dög för ett barn som grinade konstant i 3 timmar efter sin mamma.


Sen kan jag inte få vovven att sluta kissa på mattan då jag kommer hem, börjar bli pinsamt. Sen har det kommit en ny matta till mitt rum idag, så snart får jag byta. Har ju Annas rum nu, en tjej som kommer nästa vecka. Hm, det var nog allt. Ikväll ska jag försöka hitta hem till Carro, önska mig lycka till.. Just det, Carro har inget internet hemma hos sig, så tro inte att hon är död eller nåt!


OCH GRATTIS PAO! DU ÄR BÄST!

Ovido - Quiz & Flashcards