Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av edis dedis - 29 oktober 2008 20:28

Nyss ätit. Blev tortillini och en enorm inbakad jordgubbsäppelpaj till efterrätt. Den smakade lite wienerbröd, då förstår ni kanske. Sen den där såsen dom gör till allt, ska ta reda på namnet.. 


Nu kanske jag ska åka till Twickenham och kolla på fotboll, om jag får tag i folket. Annars ska jag sova.

Av edis dedis - 29 oktober 2008 18:17

Jobbandet på dagiset har gett resultat. Jag har blivit sjuk. Ont i huvud, hals och öron och känner att det kommer bli värre. Menmen. Sen är det sjukt kallt här i London, så på lördag då vi åker in till storstan måste jag köpa halsduk och vantar. Och en väska.


Ja, hur har min dag varit annars. Har mest bara varit trött och ungarna var skrikigare än vanligt, men det gick bra. Jag var för i övrigt den enda människan på dagiset som dög för ett barn som grinade konstant i 3 timmar efter sin mamma.


Sen kan jag inte få vovven att sluta kissa på mattan då jag kommer hem, börjar bli pinsamt. Sen har det kommit en ny matta till mitt rum idag, så snart får jag byta. Har ju Annas rum nu, en tjej som kommer nästa vecka. Hm, det var nog allt. Ikväll ska jag försöka hitta hem till Carro, önska mig lycka till.. Just det, Carro har inget internet hemma hos sig, så tro inte att hon är död eller nåt!


OCH GRATTIS PAO! DU ÄR BÄST!

Av edis dedis - 29 oktober 2008 00:30

Jag måste skriva daglig blogg, då är det lika bra att jag gör det här.


Idag klev jag upp vid sju. Tog bussen till jobbet och hittade alldeles ensam, är det jag som är kartläsarN... Umgicks med barnen och det var bättre idag, jag fattade lite bättre och var lite mer inne i det. Agneta kom och hälsade på också, blev så himla glad! Hon visade mig vart alla jobbade och jag insåg att jag inte alls jobbade ensam. Alla är i närheten! Vid 12 tog jag lunch och gick till svenska skolan som finns här (hittade själv!), och träffade Peter och co. Vi åt fish and chips, såklart. Sen var det tillbaka till dagiset och tiden gick ganska fort. Slutade vid fyra och följde med Peter-ligan då dom köpte sina telefonkort. Efter det skulle jag ta bussen hem, och träffade Anna på hållplatsen. Vi bor tydligen bara ungefär 2 min ifrån varann med buss.


Åt korv och potatis här hemma, och till efterrätt var det glass med nån geleaktig saftsmakande sak. Fattar inte hur det här ska sluta om jag ska få efterrätt varje dag.. Sen hjälpte Elizabeth mig att hitta på kartan, hon visade lite saker och så, så tog jag bussen och träffade Carro, Sanna, Lina och Johanna. Vi tog en fika och surrade lite, skönt! Bussen hem vid 22 och nu sitter jag här. Ska sova nu. Träffade förresten två rävar på gatan här utanför förut! Fränt


Hoppas ni har det jättebra där hemma, KRAM


Elin eller Ida, hur skickar man mail till pappa?



Ovido - Quiz & Flashcards