Alla inlägg under oktober 2008

Av edis dedis - 29 oktober 2008 00:30

Jag måste skriva daglig blogg, då är det lika bra att jag gör det här.


Idag klev jag upp vid sju. Tog bussen till jobbet och hittade alldeles ensam, är det jag som är kartläsarN... Umgicks med barnen och det var bättre idag, jag fattade lite bättre och var lite mer inne i det. Agneta kom och hälsade på också, blev så himla glad! Hon visade mig vart alla jobbade och jag insåg att jag inte alls jobbade ensam. Alla är i närheten! Vid 12 tog jag lunch och gick till svenska skolan som finns här (hittade själv!), och träffade Peter och co. Vi åt fish and chips, såklart. Sen var det tillbaka till dagiset och tiden gick ganska fort. Slutade vid fyra och följde med Peter-ligan då dom köpte sina telefonkort. Efter det skulle jag ta bussen hem, och träffade Anna på hållplatsen. Vi bor tydligen bara ungefär 2 min ifrån varann med buss.


Åt korv och potatis här hemma, och till efterrätt var det glass med nån geleaktig saftsmakande sak. Fattar inte hur det här ska sluta om jag ska få efterrätt varje dag.. Sen hjälpte Elizabeth mig att hitta på kartan, hon visade lite saker och så, så tog jag bussen och träffade Carro, Sanna, Lina och Johanna. Vi tog en fika och surrade lite, skönt! Bussen hem vid 22 och nu sitter jag här. Ska sova nu. Träffade förresten två rävar på gatan här utanför förut! Fränt


Hoppas ni har det jättebra där hemma, KRAM


Elin eller Ida, hur skickar man mail till pappa?



Av edis dedis - 27 oktober 2008 21:30

Hellooo!


Okej, en kort sammanfattning. Kom fram 12 inatt, gick och la mig på en gång. Värdparet är jättegulliga, en man och kvinna med en dotter som inte bor hemma. En bordercollie och två katter. Heltäckningsmatta överallt, litet, engelskt. Första dagen på jobbet idag, väldigt struligt och fick jobb på ett dagis. Ungarna luktar bajs och pratar otydligt men det är så det ska vara :) Åt lunch på subway, ENSAM, träffade Carro då jag slutade vid fyra och köpte nytt telefonkort. Aldrig garvat så mycket, vi är verkligen sämst på engelska. Fick nyss reda på att stället vi handlade på inte är ett bra ställe att vistas på.. Jaja, nu är det slut på skrivningen, skriver mer imorrn eller nåt.

Av edis dedis - 25 oktober 2008 11:59

Halllå!


Idag har jag varit duktig. Brukar aldrig annars kunna plugga på morgonen, men nu sitter jag faktist och gör det. Känns ganska skönt, kommer nog hinna klart med allt. Eller jag måste.


Sen kan det bli hockey, Anette har inte hört av sig än men det är egentligen vilket som, skulle vara trevligt bara. Mamma ska snart gå med Rogga till Birsta och handla ett par mysbyxor till mig, sen kanske det blir sylt eller nåt till familjen jag ska till. Jag ska försöka packa klart allt, åtminstone gå igenom allt och se till så att allt är rent.. Det är det förmodligen inte, med tanke på att det är mig vi pratar om...


Nä nu ska jag sluta, det här blir nog mitt sista inlägg innan London iallfall. Datorn följer med, men känns inte som det kommer finnas så mycket tid över. Det kommer det förmodligen göra. Ha det så bra allihopa!

Av edis dedis - 24 oktober 2008 21:49

Nu är det mindre än två dagar kvar tills jag åker. Najs det. Idag skulle jag ha behövt skrivit lite engelska men min bok är självklart hos mamma. Har ätit tacos och kollat på diabilder med pappa och farfar ikväll. Sjukt mycket minnen som kommer upp, det var tider det!


Imorrn tänkte jag gå på hockey men pappa gav bort mina biljetter till Jens. Får se om Anette vill ge sina till mig, annars blir jag helt enkelt biljettlös sista dagen i Sverige. Skulle ju suga. Imorrnkväll blir det iallafall mat hemma hos mamma, syster Elin med familj kommer också. På kvällen ska jag ut med mina kära vänner, och blir nog så att vi börjar i Tallnäs. Sen drar vi in till stan och gör nåt kul, men ni kan ju höra av er allihopa! Som sagt, min sista dag. :)



Av edis dedis - 22 oktober 2008 20:39

Varför blir det alltid så att då man har mycket att göra blir det ingenting av alls? Ikväll skulle jag behöva skriva engelskatexter, och ett engelskamöte. Dessutom MÅSTE jag träna på geografin, och jag måste tänka igenom på vad jag ska ha med mig. Jag och mamma måste gå igenom hur mycket pengar jag ska ha med mig, vad som ska packas ner osv. Men vad har jag gjort? Rensat datorn. Som aldrig hänt tidigare. I och för sig är det väl bra, har lite bättre koll och ska lägga in alla bilder på skivor ifall datorn skulle krasha. Men ändå.. Så nu ska jag lämna datorn för kvällen, försöka plugga lite och lägga mig i tid. Önska mig lycka till...

Av edis dedis - 20 oktober 2008 22:54

Ida var inne på msn förut. Bara det är ett under i sig men nu har hon iallfall koll på hur man skickar och tar emot filer. Hon skickade en konstig låt till mig. Det var så hon uttryckte sig. Konstig låt. Nu har jag lyssnat på den ett antal gånger och konstaterat att den är ganska konstig. Men vad gör den konstig? Det är ju bara en låt! Jag kan till och med digga lite till den nu... hehehe... Här har ni iallfall texten gott folk, njut!



Zac- You live in Phnom Penh
Chhom- You live in New York City

tillsammans- But I think about you so so so so
So much I forget to eat


Zac- It's 4 am I check my email
Chhom- I'm too geared up to fall asleep

tillsammans- So I write you back and count the days until we'll be together

Chhom- The first thing that I do is

tillsammans- Throw my arms around you

Zac -And never let go
Chhom- And never let go

Zac-I call you from my hotel room
I'm sitting on the hallway floor
I know that we are so
So so
So tired my phone card just expired

Chhom- You only call me when you're drunk
I can tell it by your voice
It's the only time that you
Open up to me and tell me that you love me
The first thing that I do


tillsammans- Is Throw my arms around you

Zac-  And never let go
Chhom- And never let go

Zac- I'm thirty-thousand feet high
Flying through the dead of night
I took an Ambien and you came to visit me in my dreams.

Chhom- You were bathed in blue light
Floating right in front of me
Your face was so
So so
So bright I had to close my eyes to see
The first thing that I do
Is

tillsammans- Throw my arms around you

Zac- And never let go

Chhom- And never let go


tillsammans- and never let go

and never let go

and never let go

and never let go

Av edis dedis - 20 oktober 2008 22:42

Jag ska vara ärlig mot er.... Jag har inte pluggat... Vem orkar plugga in 200 glosor? Såå, ni får helt enkelt önska mig lycka till tills imorrn! Sov gott

Av edis dedis - 20 oktober 2008 17:28

Nu börjar det dra ihop sig. På söndag kl 2 lämnar jag sundsvall och kommer inte hem på ett tag, skönt. Men innan dess har jag en heel del som måste göras, alltid kul att spara allt tills sista minuten. Jag ska:


*Skriva ett brev till min värdfamilj, senast idag

*Plugga 9 A4 engelskaglosor, även det senast idag

*Plugga på geografiprovet tills på torsdag

*Inhandla allt nödvändigt med mamma innan jag åker

* Skriva ett möte på engelska, senast torsdag

*Skriva 5 engelskatexter innan söndag


Det är väldigt mycket engelska i mitt liv just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards