Alla inlägg den 1 januari 2009

Av edis dedis - 1 januari 2009 22:48

Igår började kvällen hos Thor. Vi hade lilla julafton, åt chips och sånt. Sen skulle vi he in maten i ugnen, men allt hade slutat fungera så jag och Thoran fick gå ner till grannarna och fråga om hjälp. Dessvärre var en påtänd och en däckad, så det blev till att göra maten i micron.


Vi hade mysmiddag alla tjejerna, smygkollade på JVM och sjöng till Nybernes sommarskiva. Men den var bra! Micromaten smakade bra, och sen fettade vi i oss efterrätt. Vid 22 eller nåt drog vi vidare till Martin, och där var det bara killar så det blev ju en bra blandning. Kvart i tolv började vi gå in mot stan, jag mådde asilla (inte för att jag druckit för mycket) och Thor också. Det ledde till att Thor och Carro gick hem till Thoran igen, och jag fortsatte med Bench, Naf och Empan ner till hamnen.


Där nere träffade man en massa trevligt folk, bland annat en massa 20+ turkar. Dock var det nå jävulskt kallt om fötterna, aldrig mer klackskor i djupsnö. Nafen tappade sin mobil också, när hon skulle ta kort på mig och en läskig typ som bor i Timrå. Ida, minns du den där killen som satt med mig på en bänk på gatufesten och ville att jag skulle följa med han hem? Han var det iallfall.


Sen ville vi gå hem igen, men självklart var Martin borta och alla var dödligt less. Vi stog och frös på stan ett tag, sen kom Martin, Alle och Johan springades så gick vi hem till chefen igen. Allt folk försvann eftersom, Micke, Affe och Sebbe gick hem och sov, Jonas försvann och Emelie åkte hem. Johan försvann också? I vilket fall som helst var det jag, amanda, nafen, martin, alle och mattias kvar, vi kokade makaroner och stekte köttbullar, surrade om allt mellan himmel och jord och tog det skönt lugnt. Sen resonerade vi tjejer, och kom fram till att det inte var nån idé att gå till Thor mitt i natten. Vi somnade i Ullas säng, tittandes på Johan Glans som gormade som vanligt.


I morse gick vi till Thor vid 10, åt lite frulle och en turk ringde till Gabbi från Nafens mobil. HAHA! Kvissleturken hade alltså hittat Nafens mobil igår, vägrat svarat då jag hetsringt hela natten, beslutat sig för att gå igenom hela Nafens kontaktlista och tillslut bestämt sig för att ringa just Thor. Kanske för att han tyckte THOR var ett reko partynamn, vad vet jag. Jag heter kakelfittan, kan vara därför han inte svarade då jag ringde. Nybernäve är väl inte heller ett namn man svarar på.


Tillslut blev det bara jag och Gabban kvar i hennes lägenhet, vi vart svinigt hungriga och bestämde oss för att ringa Pizza playa och be dom köra ut åt oss. Efter två timmar började vi fundera vart pizzorna tagit vägen, jag ringde 2 arga samtal där dom båda gångerna sa att dom var påväg. Slutligen ringde Thor, hon fick prata med tjejen som kört ut och det visade sig att gabbis fantastiska, fina, drogpåverkade grannar hade tagit dom. Är det inte sjukt? Dom hade alltså stått i hallen då hon kommit, sagt att det var deras pizzor och betalat för dom. Hur kan man göra nåt sånt. Tore och Janne är två stjärnor för sig.


Nu blev det ett långt inlägg, men lika bra att skriva då man ändå är igång. Vet inte om jag har några nyårslöften, men kan väl lista några saker som skulle vara bra om jag höll/klarade iallfall.


*Besöka Pierre oftare

*Sluta vara så jävla korkad och göra det som är bra för en gångs skull

*Träna

*Lära mig säga nej

*Ta körkort

*Koncentrera mig på det som är bra

*Skaffa mig ett jobb

*Hitta nån som gör mig glad



Sen är det ju en massa roliga saker som kommer hända det här året! Vi tjejer ska åka på peace and love, vi ska åka till Borgvattnet och sova en natt, vi ska utomlands, och kanske blir det den där jävla cykelsemestern också? Skulle vara gyllen. Jag är glad att jag har världens bästa vänner iallfall, och Elin och Ida. Iris kommer in på ett hörn också.


Jaja, nog snackat nu. Ska ha ett jävligt skönt fortsatt lov, ska umgås med världens bästa och bara koppla bort allt!

Av edis dedis - 1 januari 2009 04:47

Gott nytt år, första januari, nya möjligheter.


Och orka.

Ovido - Quiz & Flashcards