Alla inlägg under februari 2008

Av edis dedis - 18 februari 2008 19:42

Idag har jag vart och hälsat på Elin på sjukan, det börjar dra ihop sig! Så sjukt spännande! Lyssnade på lillens hjärtljud också :')


Nu ska jag snart plugga, sen måste jag fundera på vart jag vill komma med allt.

Av edis dedis - 17 februari 2008 22:39

Caroline Nordlund hade kul igår, det fick hon betala dyrt idag. Ett stort toafan och 5 kg lättare!

Av edis dedis - 17 februari 2008 12:42

Helgen har vart bra. Var ledig på fredag så sov hos Nyllet torsdag natt, vi fulade oss och höll på och dagen efter följde jag med henne upp till stallet. Red hennes pärla(n) och det var riktigt kul! Efter stallet tog vi bussen in till stan och mötte amanda, vi traskade till chokladhuset och fikade en massa gotta.


På kvällen gick jag, Olivia, MoppeNaf, Amanda och Carro på kina och åt. Sjukt gott! Efter det drog vi hem till mig och kikade film. Vid 12 gick vi ner till subway å köpte kakor, ringde några samtal och skrattade litegrann.


Lördagmorgon- Vaknade av en natt i soffan, gänget åkte hem så jag promenerade ner på stan och köpte ett par grå brallor, sen bestämde jag mig får att åka till pappa en sväng. Han plockade upp mig i stan så åkte vi till tunadal. Jag gjorde omelett och pappa och lollan städade. Lite senare kom Empa och hämtade upp oss så åkte vi hem till mamma. Gjorde oss i ordning och fick skjuts till granloholm där Holan födelsedagsbarnet hade tjejmiddag. Hade det trevligt, sen drog vi vidare till nån kass fest där alla satt längs väggarna och glodde. Stannade där kanske 15 minuter, sen gick vi vidare till nån lokal i närheten.

Fixade in oss där, gick runt och hälsade på folk och var allmänt ful. Inget större drag där heller, Amanda och Alex gick vidare hem till Alex pojkvän och skickade ett sms om att polisen var på väg. Vi övriga började också gå mot Alex man, gisses.


Hemma hos pojkvännen träffade vi Olivia, hon var katt (hahaha). Jag gjorde toaletten sällskap och försökte förgäves få tag i skjuts. PINSAMT. Ringde kanske 30 gånger utan att överdriva? Pratade lite med Micke i telefon också, han är alltid så snäll.

Tillslut kom Empas och min skjuts, hoppade in i bilen och killen sa; Men du, jag har haft mobilen i jackfickan.

Surrade på om poliser, pappa och allt möjligt, uuuuäääh. Orkar inte tänka på vad som sas. Väl hemma ringde jag kanske 15 gånger till till samma person, varför!? Jag svimmar.


Imorse kl 7 vanade jag i soffan igen, åt jag ett äpple och skickade iväg ett sms till Amanda om att Olivia är katt. Sen somnade jag igen, och vaknade nån gång runt 11. Jag och Empa åt frulle, jag kollade igenom smsen jag hade skrivit till samma person som fått alla mina telefonsamtal. SNYGG. "Mm bra går hem nu fel å svara iallfall".


Nu har Empish åkte, ska ringa pappa och be han hämta mig. Jag blir trött på mig själv.

Av edis dedis - 15 februari 2008 01:26

Anledningen att jag inte skrev nåt om alla hjärtans dag- onödigt

Av edis dedis - 15 februari 2008 00:59

EL in luktar använda shorts och jag luktar gudstjänst, anledningen- vi har inte duschat sen träningen.


MEN oavsett har vi så jävla kul, vi sitter och skickar fyndiga sms till varann, och här är dom;


Eller kanske på krogen och använder knogen


Jag är på Irish Pub och hånglar med ett knubb


Jag är på Svenssons kök och bar, jag träffade p****arn så nu har jag inga pengar kvar

Jag ligger på golvet i en bar, i mig p****arns nysolade s*o*p jag har


I alnösundet jag låg och flöt då en ekorre på mig kastade en hård nöt

På alnö jag åkte i min segelbåt, körde på en snubbe som skrek jag är k**


Över alnö jag åkte i mitt flygplan, vart imponerad upptäckte stan

I alnös sötvatten du låg och flöt då det kom en krokodil som din fot bröt

I alnös vatten du simmade runt och gled, en manet brände dig såfan vad det sved!

En tigerhaj simmade i det stora blå, liten och randig då var ni två


P****arn satt på en skolbänk och smekte sitt hår, likt en grekisk gud oljade han in sina lår


En fräsch sony jävla eriksson jag har, medans du en sketen t9 har


I tranvikens vatten du låg och stirra, då plötsligt en blåval kom som var ute och irra


I h***rs stuga jag åt en plopp, tills jag kom på frågan, vad har h***r så länge på toan gjort?


På alnös ö finns ingen sjö


Du låg och sov på en madrass under ett läger, tills du insåg att det var h****


Du följde guds ord och började p****, efter det alla i kyrkan dig fick k*****


Jag låg i alnösundet och tjöt, då jag plötsligt i huvet fick en musköt


- - - - - -

Sen visade det sig tydligen att alnö har en sjö? Tydligen en bottenlös som har staket runt om sig för att skydda alla djur.... Spooooky! I vilket fall som helst börjar Naf gå på med hårda slag nu, saker som att jag inte luktar jordgubb...? Som om det arslet gör det. Dessutom säger hon att jag luktar som våran tränare, varför vet hon hans doft.....? Ännu mer mystiskt..... Återkommer imorrn


Av edis dedis - 14 februari 2008 00:02

caroline nordlund, även kallad nunnan cäro

16 år, kovland och alnö bo, bergsåkers enda finne

gillar att läsa bibeln, hatar att svära och vara elak

på fritiden brukar nunnan cäro hänga med moppen på fisktorget

nunnan cäros motto; jag måste ringa mamma


- - - - - -

 Nu skulle jag behöva surra med dig! Du vet sånt där prat som oftast bara du förstår.

Av edis dedis - 13 februari 2008 23:42

Simpeledimpanvonalno gjorde en undersökning på vilka kändisar jag är lik, jag är lik en neger, en kines osv. Kul kul! Här kan ni ta en titt:


http://www.myheritage.com/FP/Company/face-recognition-results.php?lang=SV&temp=9ab63b74ncpmnc53&server=Server19&database=2&startYear=1800&endYear=2005&collage=1&loadMethod=myFiles

Av edis dedis - 13 februari 2008 23:06

Hade oväntat besök här nyss. Vet inte riktigt hur det känns, allting delas mitt i tu, man vill hjälpa till men hur ska jag kunna göra det?
Saker och ting är som dom är, inte mycket jag kan göra åt saken. Har nog aldrig kännt mig mer hjälplös, känns som jag ser en annans liv falla samman utan att jag gör nåt åt saken. Men vart ska man börja?
Man kan bara själv bestämma vad man vill göra med sitt liv, och på något sätt stämmer ju det. Fan vad allt är hopplöst. Jag älskar dig, hur du än tänker och vad du än gör. Oavsett vilket kan du inte ljuga för mig, aldrig.


In the light of the sun
Is there anyone, ohh it has begun
O dear you look so lost
Eyes are red and tears are shed this world you must have crossed

Ovido - Quiz & Flashcards