Alla inlägg under december 2007

Av edis dedis - 4 december 2007 20:49

okej, nu är det såhär. Emelie har lurat mig, eller rättare sagt dragit in mig i nåt jag inte kommer kunna dra mig ur. Jag ska rida, på söndag. Okej, kanske inte låter så farligt.. Grejen är att vi ska rida kadrilj, luciatåg, ronja birk och rumpnissarna, uppvisning, på timrå ridstadion! Ni förstår nog inte, men jag är redan nervös vill jag lova!


1. Jag HATAR att rida inför folk

2. Jag kan inte rida på islandshästar

3. Jag rider överhuvudtaget inte längre så har nog tappat alla mina kunskaper

4. Jag har inga nerver för sånt här

5. Det är bara jag, Emelie och två till som ska rida?? hejj


åh herregud.. blev tvungen att avbryta min pluggning och informera om det här! Har matte och företagsekonomi prov imorrn, lycka till amanda....

Av edis dedis - 3 december 2007 00:14

Du ÄR en bondeGrattis! Du är bonde och alltså het!

Termer som ensilage och flyghavre är vardagsmat för dig. Du har ingrodd gödsel på dina gummistövlar, klär dig i flanellskjorta och brynja. Du kan lockropet som korna lystrar till på kilometerhåll.

Och om du mot förmodan inte är en bonde, så gissar vi att du kan ha stora framgångar om du vill dejta en bonde.

gör testet här: http://www.tv4.se/tv4/survey/?id=161847FE-314B-4EEC-93CA-8E4CEEF53507

Av edis dedis - 2 december 2007 12:58

Jag bryr mig för mycket. Nu är det konstaterat. Igår åkte jag, Gabbi och Carro till en lokal i ljusta där Martinezarna hade födelsedagsfest. Till en början var det pinsamt för då vi kom dit var jag och gabbi dyngsura, och då menar jag verkligen dyngsura (skitväder). Efter ett tag kom det mer folk och det blev riktigt trevligt, kom en massa människor man tillochmed kände! =) Senare blev det ju (såklart) tjaffs, och det slutade med att jag flög över ett bord och fick en snällare toutch på näsan. haha. Försår inte varför killar alltid alltid ska bråka? Vad är det för fel? Jaja, i vilket fall som helst löste sig allt hyfsat bra, och festen fortsatte. Sen kom Fredrik och Dennis och hämtade mig, Carro och Gabbi, dom skjutsade hem G&C till Gabbi, sen följde jag killarna in till stan. Där inne skulle dom skjutsa Henke till Alnö, och eftersom jag älskar att åka bil följde jag med. Henke hade gått genom alla vattenpölar i hela stan tror jag så han var blöt upp till knäna, dessutom hade han strumpor frysta till is, nästan.
Påväg in mot stan igen svängde vi förbi festen igen för att skjutsa in lite folk, Mönk och Wedda och nån fler. Dom skjutsades till Max för dom var så hungriga, och Freddut och Dennis skjutsade hem mig. Somnade på en gång och vaknade kvart över tolv idag =)

Ska ner på julmarknaden nu!

Av edis dedis - 1 december 2007 16:39

HEJ LEIF! Jag vet att du tycker mest om min blogg, så jag måste ju skriva ett hedersinlägg just till dig! =)

Av edis dedis - 1 december 2007 13:58

okej, igår vid fem drog vi till ida födelsedagsbarn, jag, tina, katja, tanja, elin, leyla och emma. Vi åt tacos och surrade på, hade allmänt trevligt. Vid nio kom pierre, markus, anton, linda och yeff också, anton lyckades låsa in sig på toaletten i en halvtimme så idas föräldrar fick komma hem. Vid tio skulle vi girls ta bussen in till stan, det blev strul som vanligt och några sprang iväg och några gick inte alls så det slutade med att bara emma och jag stog på bussen. Blev nåt så jävulskt irriterad på busschafförn som åkte ifrån busshållsplatsen utan att ta betalt, bara för att han ville att de andra skulle missa bussen? Dessutom gormade han och frågade om jag var född igår, och jag kände riktigt hur svart blick jag hade. Jag sa åt han att släppa av oss på en gång och ge tillbaka pengarna, vilken jävla idiot... Jaja, efter min upprördhet gick vi tillbaka till busshållsplatsen och väntade på nästa buss, när den kom klev vi på och åkte innåt. Leyla höll på fula sig nå jäävulskt med busschaffören, tänker inte ens skriva vad hon sa, haha. Hon kom iallfall fram till att det var ödet att vi skulle till bredsand och han också skulle köra dit.

När vi kom in till stan hoppade alla av utom leyla, jag och ida, vet inte riktigt vart vi skulle men slutade hos martin iallfall. Jag höll på fula mig, och tillslut skulle vi åka där ifrån så jag ringde nån i min telefonbok som hette "?", hade ingen aning om vem det var, vet det iofs fortfarande inte.. I vilket fall som helst kunde "?" skjutsa oss, men då de kom dit vi var ville Leyla och Ida stanna kvar. Jag gick ut själv och åkte med dom där killarna. Dom var jättetrevliga, och det visade sig att vi känner ungefär samma människor. Alnöbor iallfall! tror jag, haha. Inne i stan träffade jag först andre, sen markus. Konstig. Gick upp till Tina, var helt slut, träningsverken sen friskis började kännas också. Väl hos Tina somnade jag på en gång, och hade tydligen både pratat och GÅTT i sömnen! aldrig hänt tidigare. Hade ställt mig i vardagsrummet och gått runt i cirklar och pratat om jordgubbskräm, sen hade jag gått ut i hallen och sagt till tina att det inte fanns nån. Då hon sa att jag bara vart i hallen hade jag svarat att jag hade sett in i kylskåpet i köket att det inte fanns nån. Sen hade jag ropat efter Patricio (?) och sagt att "Altti har en cykel", snygg tjej.

Ovido - Quiz & Flashcards