Alla inlägg under december 2007

Av edis dedis - 17 december 2007 19:01

GLÖMDE säga att jag och Emelie träffade 4 älgar igår. Vi försökte locka till dom med våra parningsläten, och vi stog ungefär 15 meter ifrån den finaste! Otrooooligt! Sen tappade vi intresset och dom sprang över vägen.



Av edis dedis - 16 december 2007 21:57

Imorse klev jag upp vid 11, ringde min pappa och frågade om han kunde skjutsa mig till Riiby. Snäll som han är ställde han upp, och hämtade mig ungefär kl 1. På vägen dit blev min mensvärk outhärdlig (som vanligt) så vi fick stanna i Bergeforsen så jag kunde springa ut och spy, haha. Pappa tyckte synd om mig som vanligt, och det gjorde jag också. Vi hämtade upp Emelie och åkte till Riiby, jag la mig i kall-puben med en massa täcken medans Emelie gick ner till Viktoria och surrade lite. Efter ett tag kom Empa och väckte mig och turligt nog var mensvärken borta.

 Vi tog in Glampi och Embla, red ut en sväng i detta jävligt kalla väder, hittar inget positivt med vintern alls.. Förutom att det är fint med snö och att det är Julafton förståss, men det hade jag kunnat varit utan. Eller, det hade räckt med att det var vinter December månad, jajaja.

Sen åkte vi hem, jag, pappa och Louise åt pizza sen fick jag skjuts hem


NU kom jag på att jag måste plugga, tjing!

Av edis dedis - 15 december 2007 20:19

Det råkade komma med en rumpnisse i förra inlägget, vilket inte var meningen..


Nu ska jag gå ner på Ica och träffa riten och söder, vi ska hyra film och köpa godis och tjocka oss ikväll. Dessutom har jag hicka just nu, får nå feeeeel. Men ska kila, skriver imorrn eller så

Av edis dedis - 15 december 2007 16:06

mina tankar och minnen dom står mig upp i halsen, vill ha mycket, vill ha mera

Av edis dedis - 15 december 2007 15:06

jag orkar inte skriva ett inlägg idag, så jag klistrar in Simons dröm istället, som han skrev till mig över msn, here it is;


simon säger:

Altså jag drömde att vi var i bulgarien... och där tog maffian in mig och sa att jag hade förstört nånting som jaginte hade gjort.. och maffiagubbarna var SJUKT STORA! dom hade typ 2 meter i axelbredd och rökte cigarr och snortade kokain och grejjer haha helt sjukt.. Sen sa dom att jag skulle böta 50 leva, som är typ 250 kronor.. då hade jag inga pengar kvar.. så då fick jag typ "hänga med dom"

och göra ärenden åt dom och sådär.. skitskumt..Sen helt plötsligt var ja på mitt rum.. och där var det en krokodil på golvet!

så då klättrade jag upp på en vägg och la mig uppe på väggen.. (fast på mitt rum finns det inte ens en vägg som man kan ligga ovanpå) då hoppade krokodilen upp och bet mit i skon!

sen så tog jag mitt svärd som jag gjorde i nian och högg honom sen sprang jag därifrån sen vaknade jag



Av edis dedis - 14 december 2007 14:22

Natten till igår var jag med emelie, carro och elin på luciavakan. Det var bara filmen "Juno"  som var bra, men dom andra dög väl också. Var på skolan dagen efter, såg två luciaföreställningar men sov på båda, sen hade vi samhälle och lite sånt. Gick hem efter lunch med riten och gabbi. På kvällen åkte jag och Gabbi till bergsåker och fick skjuts med Carros mamma upp på Bergsåkers lucia. Alltid lika bra! Joanna var så grymt duktig på att sjunga, började tillochmed att gråta. ojojoj!


Sen somnade jag vid nio igår kväll men försov mig ändå i morse..! Ritos ringde och väckte mig vid halv nio, kom till skolan och fick reda på att jag fått jättebra resultat på matten! Hur nu det är möjligt. Hade bad sedan, räddade livet på Erik och flöt som en köttbulle och lite sånt. Lunchade och såg film på engelskan, sedan gick jag hem och Riten följde och var med mig ett tag. Nu ska jag se julkalendern på datorn, sen kommer jag nog somna. 


Ikväll får jag se vad som hittas på, menmen. Skönt med helg! 

Av edis dedis - 12 december 2007 14:43

Jag har skuldkänslor, verkligen. Imorse vid tio då jag gick till skolan släppte jag ut Tuva på balkongen, och nu när jag kom hem hörde jag någa klena svaga jamningar....... Tuva har varit utstängd på balkongen i 5 timmar och en halvtimme. I minusgrader!!! lillstackarn, hon fick mat och verkar glad över att se mig (?)

Av edis dedis - 11 december 2007 23:12

föressten! Fick mvg på företagsekonomin, sköööönt! Nu har vi bara Dataprov och Spanskaläxförhör nästa måndag, underbart-

Ovido - Quiz & Flashcards