Alla inlägg den 10 december 2007

Av edis dedis - 10 december 2007 23:49

1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag 21! gamling
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Fuad
3. Hur lång är du? 1,67 eller nåt sånt
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Blooddiamond eller vad den hette
5. Vem ringde du senast? Pierre
6. Vem ringde dig senast? Riten
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Tja ring mig nu puss pierre
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skiljda sen två år eller nåt
10. När såg du senast din mamma? För en timme sen kanske
11. Vilken ögonfärg har du? Brownie
12. När vaknade du i dag? Kvart i tio
13. Vilken är din favoritjulsång? All julmusik som ger julstämning
14. Vilken är din favoritplats? Kovland eller Thailand
15. Vilken plats föredrar du minst? Hedbergskas matsal
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är jag 26... Antingen flänger jag fortfarande runt, eller så bor jag på en gård med en massa djur
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag är barn nu. Förmodligen skrämmer jag bara upp mig själv, annars är mamma bra på att skrämmas då hon kommer in fast man egentligen ska sova
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mig själv, jag knäckte Petri och lurade Hääger
19. Hur stor är din säng? 1,20 tror jag, men ska få mamis
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast utan
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre
23. Hur många landskap har du bott i? Medelpadda!
24. Vilka städer har du bott i? fina underbara Sundsvall
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
På somrarna är det barfota som gäller, men annars är strumpor alltid skönt, speciellt då man badat kallt eller så. Skor är ju också bra? dum fråga
26. Är du social? Jag tror det, oftast i alla fall
27. Vilken är din favoritglass? Allt förutom vitlöksglassen på navet
28. Vilken är din favoritefterrätt? Rabarber&jordgubbspaj med vaniljsås
29. Tycker du om kinamat? klart!
30. Tycker du om kaffe? Inte ens efter en sommar på skanska
31. Vad dricker du till frukost? Olika
32. Sover du på någon särskild sida? Sover hur som helst
33. Kan du spela poker? haha nä verkligen inte
34. Tycker du om att mysa/kela? Beror väl helt på
35. Är du en beroendemänniska? av vad
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Anna Bäckströms kusin, inte för att vi känner varann men
37. Vill du ha barn? Kanske
38. Kan du några andra språk än svenska? 2 ord finska, 3 ord spanska, 10 ord tyska, 20 ord engelska. typ
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nopp
40. Föredrar du havet eller en bassäng? havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder eftersom det inte finns så mycket annat att spendera pengar på
42. Äger du dyrbara smycken? haha ne
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? ANDRA AVENYN
44. Kan du rulla med tungan? nejjj
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mig själv, haha
46. Sover du med gosedjur? Tusse!
47. Vad har du för ringsignal? Saab reklam låten, release me
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Morsan vettu..
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? min fondvägg
50. Flirtar du mycket? Nä, eller jag vet inte. På fel område iallafall
51. Kan du byta olja på bilen? ?
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nä, min kymco kör ifrån alla poliser
53. Vilken var den senaste boken du läste? Just nu håller jag på läsa En komikers uppväxt av Jonas Gardell och den suger
54. Läser du dagstidningen? Så ofta jag kan
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej56. Dansar du i bilen? Dansar jag över huvud taget?
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Men ingen aning. p3 gissar jag på
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det var lite spanska meningar det
59. När var du i kyrkan senast? Nån dag då skolan hade börjat då vi skulle beskriva en miljö på svenskan och jag och Gabbi gick in i kyrkan bredvid Hedbergska
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Carina, Peter, Kenneth, Anna och Anita. Nämen vad många
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Dont know, 1-2 veckor eller så
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Mamma köpte senaste Harry Potter boken, eller så var det då Emelie följde mig till bussen. Eller då mamma skjutsade och hämtade mig på träningen. Äh finns hur mycket som helst!


- - - - -

Nu var min otroligt roliga lista tyvärr slut, sov gott


Av edis dedis - 10 december 2007 17:04

okej, nu har Ida gjort det. Hon har skrivit att hon vill dela sitt liv med Oskar. VAA!? Ida som aldrig skulle binda sig och skaffa kille, nu är det helt plötsligt hos mig förväntningarna ligger, eller nä, kanske inte. Ida och Ogge måste nog få en unge först, men den lär väl komma innan Elins om det fortsätter såhär...


Dagen har varit lugn, eller inte i morse. Mamma ringde på min sovmorgon och sa att bilden var för liten (ska vara med i nån tidning), lite senare ringde hon igen, gabbi ringde 2 gånger och syster Elin också. Till råga på allt ringde en försäljare också så jag insåg att det var lika bra att kliva upp.


Nu vill jag sova, får se hur det blir!

Ovido - Quiz & Flashcards