Alla inlägg under oktober 2007

ONE

Av edis dedis - 25 oktober 2007 17:33

att det ska vara så svårt med nåt så lätt.. tror inte jag orkar tänka längre. inte för tillfället, vad är det man går och hoppas på egentligen? varför inser man inte bara sanningen och accepterar den som den är. varför börjar man inte på nåt nytt? alltid ska man älta, dra upp och tänka på det som varit. har lust att bara se framemot istället, vad skönt. det här är brustna hjärtans höst.

Av edis dedis - 23 oktober 2007 17:15

och idag måste jag plugga spanska.. har prov imorrn, kan ingenting, men annars är det lugnt. vad otroligt skönt om man fick byta till tyska steg 1... har inte hänt så mycket mer, är bara trött. kanske ser på hockeyn ikväll också

Av edis dedis - 22 oktober 2007 19:19

tänker man så mycket?


tomrummet efter dig växer för varje dag, skulle göra vad som helst för att få dig tillbaka hit till oss... smärtan är oändlig. allt man kan hoppas på är att du är på ett bättre ställe nu, där du lever och mår bra. vila i frid bea

Av edis dedis - 21 oktober 2007 19:43

i fredags kom marre hem till mig. gjorde oss i ordning och tog bussen ut till andre där några var. vid tio eller nåt tog vi bussen till skönsmon på fest hos heffa. på vägen dit blev det lite strul, och jag höll på ställa till så att det blev bråk.. det klarade vi oss undan som tur var! väl på festen blev det ännu ett bråk, den här gången på riktigt. dock inte mitt fel. i vilket fall vart det en jävla massa tjaffs, och allt handlade om en peak jacka. slutade med att jag stog i köket och blev hotad (medans jag hade jackan under min jacka), trodde jag skulle dö. det kanske inte låter så farligt men svårt att förklara. allt löste sig tillslut iallfall, men då var jag så trött i huvet, och eftersom festen inte ens var kul fixade jag skjuts med kärleksparet josef och matilda, så jag pierre och marre åkte hem till mig. en stund senare ringde johan och dom och fjäskade sängplatser, dom fick gå ner i min källare istället så satt vi där nere och surrade ett tag. hahahah fan vad ahlmark gick i sömnen! sen gick dom hem till sig och marre följde med. jag och pierre gick upp och skulle se film, men jag var så trött så jag somnade på en gång. hade tydligen surrat nåt om vart mina vitlökar var till pierre.


på morgonen dagen efter kom marre tillbaka till mig vid tio eller nåt, vi väckte pierre sen satte vi oss och åt frukost. vid två-tiden tog jag och marre hockeybussen med oskar och co ut till timrå, timrå vann såklart. efter matchen åkte jag hem till pappa, åt mat. sedan skjutsa jimmy mig hem till pierre, nördade på där ett tag. sen gick jag, moggy och pierre ut, träffade först markus sen linda, skulle på nån fest hos nån tjej jag inte vet vad hon hette. slutade med att linda försvann och att vi stog där inne med skor och jackor på = tråkig fest. fick veta att nån på festen anklagade mig och pierre för att ha snott jackor och skit från tjejen som höll i festen, men det var då hon hade haft fest i sörberge. fick tillbaka-blick till i våras då jag, carro, pierre och co var på fest i sörberge, och nu visade det sig att det var samma tjej som hållt i båda festerna. i vilket fall som helst var det väldigt skönt att få prata med "fest-tjejen", och äntligen förklara att jag och carro verkligen inte snott två skinnjackor. (de hotade i våras att polisanmäla oss). tjejen berättade bland annat att nån på sörbergefesten hört carro och mig säga "nu går vi in och snor allt sen sticker vi". va? vem hittar på nåt sånt? haha snygg. jaja, tillslut förstog festtjejen att jag och c inte hade nåt med dom försvunna sakerna att göra, haha vi är från kovland, det säger väl allt.. hon förstog iallfall, och det var skönt! sen kutade jag till bussen, och inne i stan hoppade jag på 3:an hem till josef. träffade för en gångs skull lagomfulla-pao, hon jag och matilda satt och fulade oss i köket. åt upp alla josefs kakor. sen åkte jag och pao hem till pao, vi gick och la oss, lång dag!


imorse väckte pao mig vid tio. vi värmde pizza och satte på liar liar, mysig film! sen gick vi till kovlandspizzerian och köpte pizza, ååh så gott! (vi vet att vi är fet) sedan gick vi hem till olle, precis som gamla tider :') träffade family hansson också, som var ett bra tag sen! fick ett par jeans av emma också, snällt! sen var det dags att gå till grann-huset, dvs my old home. fyyy vad det är blandade känslor att gå in där.. väldigt rörigt i lillkroppen min. klev in i hallen som inte luktar edholms längre. gick runt och kikade hur dom har det, och dom verkar trivas väldigt bra. barnen gillar min gamla lekstuga, men deras föräldrar har rivit bron till den? va. mitt sovrum är tv-rum, tv-rummet är matrum, matrummet är barn-rum, men annars var det mesta sig likt. eller, mitt gamla rum har blivit rosa, jättemysigt! tur att familjen är trevlig iallfall. jaja, nog om mitt hem, pappa hämtade mig och pao, vi släppte av pao hos matilda sen åkte vi till farfar. efter det åkte vi hem hit, har precis ätit


lååångt och jobbigt inlägg, menmen! 

Av edis dedis - 14 oktober 2007 23:52

det du inte har förstått, är att du stör dig på nåt som du själv skapat. och om du säger det så, då orkar inte jag med dig heller. frågan är, vad är det jag har gjort för fel?


- - - -

idag har jag äntligen fått ridit igen. följde med min syster och hennes arbetskompisar till riiby och följde med på en tur med islandshästarna. nu iser jag hur mycket jag saknar ridningen! träffade emelie också, och det var ett bra tag sen sist. så nu har jag bestämt att åka dit på höstlovet och rida så mycket jag bara kan.. hoppas att det kanske blir nån vecka till sommaren som jag kan hjälpa till också.


har ingen skrivlust nu, så finns inte så mycket att säga.. mest bara en massa tröga ointressanta tankar som flyter runt, men idag har jag inte tänkt alls. har insett att det är så där jag vill bo då jag blir stor, nästan helt säker på det... finns inget bättre, känns som det där livet är bekymmerslöst.

Av edis dedis - 7 oktober 2007 19:20

igår kom gamla kovlingarna hem till mig, vi åt pizza och snackade skit låångt in på natten. så skönt att ha dom här! vid 12 imorse klev vi upp och gjorde frukost. när alla hade åkt gick jag och gabbi och tittade på innebandy, sen kilade jag hem igen. just nu har jag sån jääääävla mensverk, det är verkligen det värsta jag vet. FYFAN! Imorrn är det skola igen, yeeeah...



 och det känns bara som jag passar då dom andra inte är i närheten

Av edis dedis - 5 oktober 2007 23:45

min dröm var att vi hade varandra, tills jag vaknade upp och insåg att hon var någon annan


- - -

imorrn/idag blir det hockey! sen på kvällen ska vi ha pyjamas party

Av edis dedis - 5 oktober 2007 16:39

idag har det varit en lugn och skön dag, började morgonen med att springa 2 km med gabbi på gympan. vid ett då vi slutade gick vi ner på stan och åt, sedan gick gabbi och jobbade och jag tog bussen hem. sitter här nu, har inte varit så mycket "tänkar dag" idag, återstår att se om det blir det ikväll.. I guess


och idag är det fredag, så ring mig allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards